2024 | 2023 | 2022 | 2021 a starší
21. 7. 2021
Na Radio Wave mluvila Katka Chládková o tom, jak poznatky z výzkumu mateřského jazyka mohou pomoci v metodách učení se jazyka cizího. Nahrávku a článek naleznete zde.
20. 3. 2021
Zúčastnili jsme se Týdne mozku, náš příspěvek o tom, jak mozek slyší řeč očima a jak se tato schopnost mění po nošení roušek, můžete shlédnout na tomto odkaze.
19. 2. 2021
O tom, jak nošení roušek vedlo k přizpůsobení řečové komunikace psali Žurnál UP, Universitas a ČT 24.
Mluvila o něm Katka Chládková v rádiu Proglas (odkaz zde, začátek v čase 10:25), a Jonáš Podlipský na ČT 24 (odkaz zde, začátek v čase 0:50).
14. 2. 2021
V UK Forum vyšel článek v angličtině o našem výzkumu řeči nemluvňat. Článek si můžete přečíst na tomto odkazu.
2020
4. 12. 2020
Osvojování jazyka, včetně našich výzkumů, je hlavním tématem Víkendu Hospodářských novin.
3. 12. 2020
Naše stážistky Natálie Kikoťová, Zita Maršíková a Jana Šimsová obsadily první místo na studentské konferenci Otevřené vědy. Gratulujeme!
4. 11. 2020
Další krůček k popularizaci vědy: O naší studii zkoumající vliv nošení roušek na vnímání mluvené řeči napsaly Hospodářské noviny.
29. 10. 2020
Srdečně gratulujeme kolegovi Josefu Urbancovi ke třetímu místu na postgraduální studentské konferenci Lékařské fakulty v Hradci Králové! Název příspěvku a další vítězná jména najdete zde.
24. 9. 2020
Věda je tu pro všechny. Proto nás těší, že se veřejnost může přístupnou formou seznámit s naším výzkumem díky článku v týdeníku Hrot. Není parník jako perník!
12. 6. 2020
Náš model prenatálního učení řeči ukazuje, že už při narození se od sebe liší například česká a španělská miminka v tom, jak vnímají samohlásky svého rodného jazyka. Více se dozvíte v článku zde a také v přednášce na (letos virtuální) konferenci CogSci v červenci!
31. 3. 2020
K publikaci v odborném časopise Language Learning byl přijat náš přehledový článek na rané osvojování řeči. Pre-print najdete zde.
16. 3. 2020
Konference SPPL 2020 v Londýně byla sice zrušena, ale jsme rádi, že výsledky našeho výzkumu s miminky můžeme sdílet alespoň formou anotace přednášky.